מרבית המחקרים העוסקים בתחום מכונות השטיפה לרכבים, מדברים על צמיחה שנתית של 4.2% משנת 2017 ועד היום. קצב הצמיחה לעסקים שעוסקים בשטיפת מכוניות עד שנת 2025 אמור להיות יציב, בשיעור של 4.5% בכל שנה.

הגורמים המניעים את מגמות הצמיחה בתחום שטיפות הרכבים הם:

    1. יותר רכבים לכל משק בית - במהלך העשורים האחרונים למרבית משקי הבית התווספו רכבים. כיום, במשקי בית רבים יש שני כלי רכב ויותר.
    2. נוחות וזמינות - לוחות הזמנים העמוסים של הלקוחות מצריכים קנייה של שירותים, לניקוי הרכבים באופן נוח וזמין כל האפשר. על מנת לתת שירות זה באופן מותאם ללקוחות, תחנות השטיפה יבחרו על סמך הקירבה לבית או למקום העבודה.
    3. שמירה על ערך הרכב - יבואני הרכב בישראל מדווחים שמינואר עד מאי 2022, התווספו 135,972 רכבים חדשים. רכבים חדשים ורכבים בכלל, מהווים חלק חשוב מרכושו של האדם ולכן, ניקיון ושמירה על הרכב באופן שוטף, מהווה דרך חשובה ומשמעותית לשמור על ערכו של הרכב.
    4. איסור תקנות סביבתיות - תקנות האוסרות על שטיפת מכוניות באזורי מגורים, מחייבות את האנשים למצוא פתרונות ניקוי מקצועיים.
    5. עסק לשטיפת מכוניות - עסק שמתאים למגוון של אפשרויות תעסוקה והשקעה. "עסק לשטיפת מכוניות מציע החזר משמעותי להשקעה, שטיפת מכוניות יכולה להציע החזר משמעותי על ההשקעה". מדגיש, מר נורטון, מנכ"ל תחום המחקר. "בעוד שהרווחים התפעוליים משתנים, בהתאם למודל העסקי, הרווחיות הגולמית של שטיפת מכוניות היא מאוד אטרקטיבית" נורטון, מוסיף ואומר: שעסק לשטיפת מכוניות, הוא עסק פשוט יחסית לניהול, שיכול לספק זרם הכנסה לטווח ארוך. לשטיפת מכוניות יש גם ערך מכירה חזק, של לקוחות חוזרים.
    6. מגוון רחב של סוגים למתקני שטיפת רכבים - מכונות שטיפה לרכב עם שירות מלא, מכונות שטיפה לרכב בשירות עצמי, מכונות שטיפת מכוניות מסוג גשר, מנהרות שטיפת רכבים ואפילו מכונת שטיפת רכבים עם מברשת אחת, אשר יכולה להתאים למקומות ללא תשתית. יש אפשרויות רבות בשוק וצריך פשוט להתאים אותן לגודל הקרקע, למיקום ולצרכים של הקהילה סביב המתקן. ככל שיש יותר אפשרויות למתקני שטיפת הרכבים, סביר להניח שיענו על צרכי הלקוחות באופן מדויק ונגיש יותר.
    7. טכנולוגיה - מכונות שטיפה לרכבים, הן מכונות המבוססות על טכנולוגיות מתקדמות ביותר. טכנולוגיות אלו, מאפשרות מגוון של אפשרויות תפעול, תוך בנייה של מודל עסקי המאפשר יציבות של הכנסות לאורך כל השנה. כך טכנולוגיות מתקדמות ושירותים נוספים שניתנים ללקוחות, הפכו את מוצר "ניקוי הרכבים" למבוקש ביותר.

      לדוגמא: מינויים לשטיפת רכבים, הוא תחום שהולך ומתפתח בתאוצה גדולה, שבו שני הצדדים מרוויחים. גם הלקוח וגם בעל העסק. מצד אחד הלקוח, יכול לנקות את הרכב בתדירות שהוא רוצה וצריך. ומצד שני, בעל העסק מקבל זרם לקוחות קבוע, לכל ימות השנה. בנוסף, מינויים המנקים את הרכב באופן שוטף, הרכבים שלהם, דורשים פחות משאבים בניקוי הרכב שלהם, והמשמעות היא שיש פחות בלאי של מכונת השטיפה.

שתי המלצות חשובות ליישום החזון העסקי שלכם

      1. לבעל עסק של מכונת שטיפה לרכבים, צריך להיות מקור מקצועי שיחלוק אתו את המידע העדכני והמתאים ביותר עבורו, וכן, ציוד שיהיה המקצועי, המתקדם והכוללני ביותר.
      2. תחנות של מכונות השטיפה צריכות לעמוד בתקנות ממשלתיות. יש לוודא שמכונות השטיפה עומדות בכל הקריטריונים הנדרשים של הרשויות. ויחד עם זאת, להצליח ליצור אפקטיביות ויעילות בכל המדדים, תוך שמירה על הוצאות תפעול נמוכות. ולהצליח ליצור חווית שטיפה טובה ואיכותית אצל הלקוחות, על מנת שיחזרו אלייך שוב ושוב.

אנחנו ב"עוז בת גלים" יודעים לשאול את השאלות החשובות, חולקים איתך את הידע העדכני ביותר, ונותנים פתרון כוללני לכל הצרכים שלך כבעל העסק ולמתקן השטיפה.