במאמר שלפניכם נפרט אודות אופן הפעולה של מכונות השטיפה בלחץ מים, וכן נכיר את הרכיבים השונים המרכיבים את המכונות החכמות והיעילות האלו.

מכונות שטיפה בלחץ מים מחולקות ל 3 קטגוריות:

מכונות שטיפה בלחץ מאפשרות לנקות בצורה יסודית ביותר מגוון רב של אפליקציות בתחומים שונים כגון כלי עבודה, רצפות, פסי ייצור, רכבים ועוד בשימוש חסכני יותר במים. בעזרת מכונות השטיפה ניתן להסיר סוגים שונים של לכלוך, לרבות משקעים עקשניים ביותר וקשים במיוחד להסרה, עם שימוש בחומרים וללא. בנוסף, בין היתר ניתן להסיר מרוב משטחי העבודה, אבק, כתמי צבע, עובש, פטרת, עפר, בוץ ,שמנים, שאריות בניה מסטיקים ועוד.

לקבלת מידע על מכונות שטיפה בלחץ, אתם מוזמנים ליצור קשר עם אנשי המקצוע המומחים של חברת עוז בת גלים בע”מ במספר 1-700-701-174.

 מכונות שטיפה בלחץ מים מורכבות משלושה רכיבים בסיסיים עיקריים:

  1. מנוע.
  2. משאבת מים המחוברת למנוע.
  3. צינור לחץ גבוה המחובר לאקדח התזה, וקנה בעל דיזות התזה שונות.

הצינורות המחוברים למכונות השטיפה בלחץ מים הם צינורות מיוחדים המסוגלים לעמוד בלחץ המים הגבוה. את עוצמת המכונות מודדים ביחידות של לחץ (Psi או Bar) וביחידות של ספיקה, המשמשות להערכת כמות המים ששואבת המשאבה ביחידת זמן נתונה (ליטר לדקה). בדרך כלל ניתן לשלוט בעוצמת הלחץ והספיקה פשוט על ידי שסתום לחץ הניתן לכוונון ובגודל המנוע הנמדד ביחידות של כ”ס או קילווואט.

במכונות השטיפה המקצועיות ניתן למצוא גם מערכת לקירור המנוע. המכונות הביתיות אינן מצוידות במערכת קירור ולכן לא מיועדות להפעלה למשך זמן ארוך. המכונות התעשייתיות שנועדו לעבוד במשך שעות ארוכות ללא הפסקה, מצוידות במערכת קירור שמן, המאפשרת למנוע לעבוד מבלי להגיע למצב של התחממות יתר.

כיצד נעים המים בתוך מכונות השטיפה?

המים מגיעים ממקור המים הראשי למכונת השטיפה דרך צינור ייעודי, אם כי כשמדובר במכונות שטיפה ביתיות, ניתן לעשות שימוש גם בצינור גינה סטנדרטי. המים נשאבים וזורמים דרך משאבת המים המונעת בכוח המנוע וממנה מוזרמים בלחץ גבוה לתוך הצינור של מכונת השטיפה. בקצה הצינור מותקנת דיזה, מעין שסתום המגדיל את לחץ המים אף יותר. כיום ניתן לרכוש סוגים שונים של דיזות כשבחלק מהמכונות קיימת אפשרות להחליף את ראש הצינור בהתאם לצורך ולשימוש. כך, לדוגמה, ניתן לחבר בחלק מהדגמים סוגים שונים של מברשות או למשל אביזרים ייעודיים לניקוי עדין של דקים מעץ.

באותו נושא