מכון מחקר שיווקי אמריקאי, החוקר את ענף ההתפתחויות ודרכי השיווק בענף הרכב בכלל, ובמתקני שטיפה בפרט, בחן מהם דרכי השיווק היעילים לדור ה- Y  ולמתקני השטיפה לרכבים. 

מי שוטף את הרכב שלו בתדירות של 50% יותר משאר הלקוחות?

מכון מחקר שיווקי אמריקאי, החוקר את ענף ההתפתחויות ודרכי השיווק בענף הרכב בכלל, ובמתקני שטיפה בפרט, בחן מהם דרכי השיווק היעילים לדור ה- Y  ולמתקני השטיפה לרכבים. 

מהו דור ה-Y?  מהו דור המילניום?

ההשפעה של דור המילניום על הכלכלה בישראל היא עצומה.   דור ה- Y היא קבוצת גיל שנולדה לאחר שנות השמונים.   קבוצה זו מונה כמיליון ושמונה מאות אלף איש.  הם מהווים כיום, כ-30% מהאוכלוסייה בגיל העבודה.  החלוקה המגדרית היא :  872 אלף נשים ו- 887 אלף גברים.   בישראל רוב בני קבוצת הגיל הללו משתתפים בכוח עבודה. 

דור ה- Y מתפזר בארץ בדיוק כמו המשפחה הגרעינית והמורחבת שלהם

בני דור המילניום כיום הם  בני 27-42 . המאפיינים המרכזיים לדור זה, שהם   הגיעו לבגרות בתקופה של שינויים טכנולוגיים מהירים,  גלובליזציה  ושינויים כלכליים.   מאפיינים אלו  יוצרים סט שונה של התנהגויות הייחודי לקבוצת גיל זו.

 יש להכיר חמישה מאפיינים מרכזיים על מנת לבנות תוכנית שיווקית המותאמת לדור ה- Y :

1. בני דור המילניום לרוב אופטימיים לגבי העתיד , הם בטוחים בעצמם וביכולות שלהם. הם בעלי מוטיבציה גבוהה ומאמינים שדברים ישתפרו בסופו של דבר.  
2. בני דור ה- Y אוהבים רשתות חברתיות. חולקים את דעתם על כל דבר ועניין,  מפוליטיקה , אופנה מסעדת וגם חוות דעת  על  איכות מתקני שטיפה לרכבים.
3. בני דור המילניום מתמצאים בטכנולוגיה. ומסתגלים מהר וטוב יותר, לשינויים והתפתחויות טכנולוגיות.
4 . קבוצת גיל הזו,  רוצים הכרה והערכה בגלל הישגיהם, יכולתם, תרומתם למקום העבודה ועוד. 

5  הם אוהבים לצבור חוויות -   בני דור המילניום רוצים לראות את העולם, ליצור זיכרונות, לנסות דברים שונים, להכיר אנשים חדשים, לאכול אוכל חדש ולחוות חוויות ייחודיות.

כל אחד ממאפיינים אלו, בא לידי ביטוי בדרך בה דור ה- Y  מתייחס לשטיפת הרכבים ולמתקני השטיפה בפרט.

בני דור ה- Y שוטפים את הרכב שלהם בתדירות של 50% יותר משאר הלקוחות. הסיבות לכך נובעות בעיקר מכך שבד"כ הם נוהגים ברכבים חדשים בני פחות משלוש שנים – ולכן רוצים רכבים נקיים ומרשימים. וכן, בני דור המילניום נוסעים למרחקים ארוכים יותר,  והרכבים שלהם מתלכלכים יותר. 
בני דור ה- Y אוהבים להיות חלק ממועדוני לקוחות. יש להציע להם להשתתף במועדון כזה. בד"כ  יש סיכוי של למעלה מ- 50% שהם ירצו להיות חלק ממועדון הלקוחות (ולכן, יהיו יותר נאמנים למתקן השטיפה).
בני דור ה- Y טוענים שזמן הוא המצרך היקר ביותר עבורם. במחקר הם ציינו שיש להם מספר מתקני שטיפה מועדפים (בעיקר, כאשר הם לא חברים במועדן לקוחות). אחד הדברים שיכול להיות גורם משמעותי עבורם  בבחירה של מתקן  שטיפה לרכבים,  היא האינפורמציה (או אפליקציה)  שתיידע אותם כמה זמן המתנה יש להם עד שטיפת המכונית הפרטית שלהם.
בני דור ה-Y מעריכים איכות של שירות. הם מייחסים חשיבות רבה לאיכות המוצרים הנלווים כגון: : מטהר אוויר, מטליות ייחודיות, חומר ניקוי ייעודי ועוד. דור ה- Y  מסכימים שיש עלות שונה לכל שירות עם ערך מוסף.
דור ה- Y מעדיף חוויה. הם יעדיפו שירות שיהיה סוג של מופע. (סבונים ייחודים, אורות, ריחות, ניקוי ייחודי ועוד). מתקני שטיפה יכולים וצריכים להיות מתקנים מתקדמים בעלי מגוון של ייחודיות ואפשרויות.
עכשיו, תוכל לשאול את עצמך: האם העסק שלך מוכן לדור ה- Y ?