מהו גרניק – Gerni? איך עובד גרניק ואיזה גרניק לקנות? מקצועי או ביתי? ומה היא מכונת שטיפה בלחץ? הכל במאמר הבא.

מהו גרניק – Gerni?

גרניק הוא השם המקצועי של מכונת שטיפה בלחץ מים גבוה – החברה המובילה בעולם למכונות שטיפה בלחץ מים אשר בבעלות חברת NILFISK המיוצגת בישראל על ידי חברת עוז בת גלים. יש הרבה מאוד סוגים של מכונות שטיפה כאלה, המתאימים לניקיון תעשייתי וביתי כאחד, והם נחשבים היום לאחד המתקנים היעילים ביותר לביצוע ניקיון יסודי של משטחים שונים. כאן תוכלו לקבל את כל המידע על סוגי מכונות השטיפה בלחץ השונות שקיימים היום בשוק, איזו מכונת שטיפה בלחץ מומלצת, ולקבל טיפים ועצות מקצועיים שיסייעו לכם לבחור את הגרניק שלכם.

מתלבטים איזו גרניק הכי טוב עבורכם? מכונת שטיפה בלחץ מומלצת? מוזמנים ליצור איתנו קשר, להתקשר 1-700-701-174 או לשלוח וואטסאפ. המומחים שלנו כאן עבורכם, לייעוץ, התאמה וליווי אישי.

גרניק מומלץ

איך עובד גרניק?

מכונות שטיפה בלחץ מורכבות ממנוע חשמלי או ממנוע בנזין, שאחראי על הפעלתה של משאבת מים. המשאבה שואבת את המים ממקור המים שאליו היא מחוברת (בדרך כלל ברז), ומעבירה אותם בלחץ מאוד גבוה דרך דיזה שקיימת במכשיר ומייצרת לחץ מים גבוה המים עוברים דרך צינור לחץ מועברים לאקדח ההתזה ועוברים דרך דיזה. התוצאה: המים מותזים אל עבר המשטח שאותו מעוניינים לנקות בלחץ רב, ומצליחים להסיר בדרך כלל כל לכלוך שיש עליו.

יתרונות מכשיר שטיפה בלחץ מים קרים – יעיל וחסכוני

אמנם, גם צינור מים מתיז את המים אל עבר המשטח המנוקה בלחץ די חזק, אבל למכונות שטיפה בלחץ יש יתרונות חשובים על פניו:

  1. לחץ מים הרבה יותר גבוה – המים שמותזים מהגרניק מותזים בלחץ הרבה יותר גבוה מהמים שמותזים מהצינור, ולכן יכולת הניקוי שלהם הרבה יותר גבוהה.
  2. חיסכון גדול במים – צינור גינה מעביר דרכו בין 25 – 50 ליטרים של מים בדקה אחת, ואילו גרניק משתמש אך ורק ב- 7 – 15 ליטרים של מים בדקה בדרך כלל (ברוב המכשירים ובמכשירים מסוימים אף יותר). משמעות הדבר היא, שכאשר עושים שימוש במכונת שטיפה בלחץ חוסכים כ-60 אחוזים עשרות אחוזים מצריכת המים, דבר שיכול לחסוך החוסך לא מעט כסף.
  3. מאפשר ניקיון של הרבה מאוד משטחים וחפצים – במהלך פעולת הגרניק, המים מותזים דרך פתח מסוים דיזה, שניתן להלביש עליו ניתן להרכיב סוגי דיזות שונות ואביזרי ניקוי שונים. כך למשל, ניתן לחבר אליו מברשת שמתאימה לניקוי רכבים, מתקן מיוחד שמשמש לניקוי משטחי דק ואביזרים נוספים, לניקוי סוגים שונים של משטחים. למקום הייעודי במכונה ניתן להוסיף חומרי ניקוי מסוגים שונים במקום ייעודי במכונה, וכך לייעל את הניקוי עוד יותר, ולהגיע לתוצאות מצוינות שאי אפשר להשיג על ידי אף מכשיר אחר.
  4. ניקיון הרבה יותר יעיל – לחץ המים הגבוהה מאפשר לנקות באמצעות המכונה גם מקומות קשים לגישה גובה\פינות\מעבר צר וכ”ו, כך שהמשטח המנוקה יהיה נקי לחלוטין.
  5. מניעת נזק למשטח – ניקיון באמצעות גרניק מונע את החיכוך והחום שנוצרים הרבה פעמים כשמשתמשים בשיטות אחרות, דבר שמונע את הנזק שנגרם לפעמים למשטחים המנוקים.

גרניק מקצועי או ביתי? איזו מכונת שטיפה בלחץ מומלצת?

גרניקים נבדלים ביניהם לא רק בטמפרטורת המים, אלא גם בהספק המנוע, בספיקה – כמות מים לדקה. בלחץ ההתזה מים קרים או קרים חמים ובניידות. רוב המכשירים צריכים להיות מחוברים כל הזמן לחשמל חד או תלת פאזי, אבל יש גם כאלה שמתניידים ללא חיבור לחשמל ומספקים תוצאות מצוינות. בעלי מנוע בנזין\סולר המותאמים לתנאי שטח שלא ניתן לחבר לרשת החשמל כגון, שטחים חקלאים, עבודות שטח, עבודות כביש וכ”ו.

גרניק תעשייתי

גרניק תעשייתי הינו גרניק מקצועי הינו מכונת שטיפה בלחץ הפועלת על סולר או על חשמל, עושה שימוש במים חמים ומיועדת ברוב המקרים לניקוי משטחים שומניים ומכתמי לכלוך קשים ואף לחיטוי פסי ייצור וחידוש מבנים מפגעי הזמן. מכונות אלה משמשות בהרבה מאוד מוסכים, מפעלים, עיריות, קניונים ועוד, ומשיגות תוצאות שאי אפשר להשיג באמצעות מתקן אחר.

גרניק ביתי

גרניק ביתי מומלץ ומיועד בדרך כלל לשימושים ביתיים, עושה שימוש במים קרים, לרבות בניקוי רצפות וחצרות, ניקוי מרפסות, ניקוי רכבים, ניקוי שבילים, ניקוי ברכות, ניקוי משרדים קטנים ועוד. מכיוון שהמכשיר פועל באמצעות מים קרים, הוא אינו מיועד לניקוי כתמים שומניים או קשים במיוחד ללא חומרים, אבל בהחלט יכול להשיג תוצאות מצוינות בכל מה שקשור בניקוי כללי. (חשמל חד פאזי. לחץ מים עד 150 בר.)

איך בוחרים גרניקים?

כשעומדים בפני רכישת מכשיר שטיפה בלחץ, חשוב מאוד שהבחירה תיעשה על פי הצרכים האישים של הקונה. הקריטריונים שכדאי להתייחס אליהם בתהליך הרכישה:

  • אופי העבודה – אם המכונה מיועדת לשימוש בשטחים פנימיים ולא כוללת הסרת כתמים קשים, אפשר יהיה להסתפק במכונה שהספק המנוע ולחץ המים שלה נמוכים יחסית. אם היא מיועדת לשימוש בשטחים חיצוניים, סביר שהיא תצטרך לעמוד מול אתגרים קשים יותר, ולכן מומלץ לרכוש גרניק שהספק המנוע ולחץ המים שלו גבוהים יותר. בחירת מכונה בלחץ מים קרים או מים קרים וחמים – מה מטרת השימוש ומה המכונה אמורה לנקות או לחטא וכמה.
  • אופי המשטחים – אם המכונה מיועדת להסרת כתמים קשים, חשוב מאוד לבחור מכונה שהספק המנוע שלה גבוה ושמתיזה מים חמים / קיטור בלחץ מאוד גבוה. במכונות מסוג קיטוריות או מכונות קיטור תעשייתיות מומלץ קבוע את סוג הלחץ הדרוש והדיזה המתאימה למכשיר.
  • גודל השטח\מספר מכונות\כלים – על מנת לקבוע את גודל הספק המנוע\זמן יכולת עבודת המכשיר ברצף . ככל שזמן העבודה גדול יותר צריך מנוע גדול יותר בהספק שיעמוד בעבודה לאורך זמן.
  • שטיפה בלחץ מים קרים וחמים – סולר או חשמל – השימוש הנפוץ ביותר ברוב המקרים הנו בסולר אך המקום חייב להיות מותאם לשימוש בסולר. במקומות בהם אין אפשרות לעבוד בסולר כמו במפעלי מזון\ייקבים מפעלים\מטבחים ללא אוורור יש אפשרות להשתמש בחימום חשמלי ואו למקם את המכשיר מחוץ למקום ולעבוד עם צינור לחץ ארוך.

לסיכום: גרניק \ מכונת שטיפה בלחץ מים גבוה, הפתרון היעיל והחסכוני מאוד לניקוי משטחים שונים, ביתיים ותעשייתיים כאחד. על מנת ליהנות מהתוצאות הטובות, מומלץ לבחור גרניק המתאים לצרכים המסוימים שהוא אמור למלא, על פי הנקודות המצוינות לעיל.

אם קיימת התלבטות, מומלץ מאוד לפנות לאיש מקצוע המתמחה בתחום, ולבקש ממנו הכוונה מדויקת לבחירת הגרניק המתאים ביותר. צוות המומחים של עוז בת גלים ישמח לספק לכם את כל המידע הנחוץ לבחירת גרניק, ולענות על כל שאלה כדי שתבצעו את הבחירה הנכונה. מוזמנים להתקשר 1-700-701-174 או לכתוב לנו, ואנו נשמח לייעץ לכם ולעדכן אתכם בכל החידושים והאפשרויות.

באותו נושא