בימים אלו ישנה בהלה גדולה בעקבות החשד לוירוס סלמונלה אשר ככל הנראה נמצא במוצרי חברת שטראוס, ומעלה שוב את חשיבות הנושא בטיחות מזון והיגיינה. לרשותכם כללים לשמירה על בטיחות מזון והיגיינה בתעשיית המזון.

ארגון הבריאות העולמי, מעריך שבכל שנה 48 מיליון אנשים חולים ממחלה הנגרמת ממזון, 128,000 מאושפזים וכ- 3,000 מתים מהרעלת מזון. "זיהום צולב" הוא גורם מרכזי בהרעלות מזון וחוסר ביטחון במזון. משמעות הדבר, שגורם מרכזי להרעלת המזון או המשקה יכול להעביר חיידקים, טפילים או וירוסים כמו הסלמונלה ממזון אחד למשנהו. בדרך כלל אלו מזונות גולמיים למזון מוכן לאכילה.

בטיחות במזון - מדוע היגיינת מזון כה חשובה?

בטיחות מזון או היגיינת מזון, מוגדרת "כטיפול, הכנה ואחסון של מזון או משקה באופן שמפחית בצורה הטובה ביותר את הסיכון של צרכנים לחלות ממחלה שנגרמת מהמזון". עקרונות בטיחות המזון – מטרתם למנוע מהמזון להזדהם ולגרום הרעלת מזון.

התהליך הקריטי בשמירה על בטיחות המזון והמשקאות, הוא בתהליך ההכנה עצמה. משמעות הדבר, שהגיינית המזון חשובה בבית, במסעדה, בחנות הקמעונאית או במפעל המזון. מודעות הציבור לביטחון במזון הולכת וגוברת, ובמקביל מתרבים הדיווחים על התפרצויות של כשלים חמורים בהיגיינה ובביטחון המזון.

חשוב ביותר הידע והמודעות, לאופן התפשטות הרעלת המזון על מנת שנוכל למנוע כשל חמור זה, וליצור סביבה בטוחה ונקייה לתהליכי העבודה.

מניעת סלמונלה והקפדה על היגיינת מזון

כאשר מזון או שתיה אינם בטוחים לאכילה או שתייה, הבטחון התזונתי לא מתקיים. בכל יום, ברחבי העולם אנשים חולים מהאוכל או מהמשקה שהם צורכים, בעקבות וירוסים וחיידקים כמו סלמונלה וטפילים אחרים, המצויים בתוך המזון וגורמים להרעלת מזון.

אין דרך מיידית לדעת אם המזון מזוהם מכיוון שרוב הפעמים אנחנו לא רואים, מריחים או טועמים שום דבר שהוא שונה מהמקובל. הרעלת מזון עלולה לגרום לדלקות שונות, התייבשויות ואף לבעיות בריאותיות חמורות אחרות כמו אי ספיקת כליות ואף חלילה עלולה להוביל למוות.

הרעלת מזון, מכל סוג שהוא מהווה סיכון משמעותי עבור אוכלוסיות בסיכון גבוה: ילדים קטנים / תינוקות, אימהות בהריון, קשישים, מדוכאי חיסון, במיוחד זיהומי, HIV, נשאי חולי סרטן
כדי להגביר את היגיינת המזון והבטיחות, ולמנוע פגיעה בבני המשפחה, בצוותים שעובדים, בלקוחות מגוונים חייבים להקפיד על מספר נקודות חשובות. תפיסת הבטחון בעולם המזון בנויה ממספר של נדבכים, שחשוב ביותר לבצע את כולם.

כללי בטיחות מזון והיגיינה:

  • שטיפת ידיים - אי שטיפת ידיים מהווה 33% מכל מקרי הרעלת מזון הקשורים להרעלות מזון ומשקאות. לכן חשוב להקפיד על היגיינה אישית טובה. שטיפות ידיים קריטיות ביותר למניעת מצב מסכני חיים.
  • ניקוי וחיטוי - ניקוי וחיטוי ממוקדים ושיטתיים לתעשיית המזון.
  • הקפדה וזהירות - למניעה של "זיהום צולב" בעיקר בתהליך הכנת האוכל.
  • אחסון המזון - מתחלק לשתי קטגוריות מרכזיות: מזון מתכלה (אחסון קר), וסחורה יבשה.
  • בקרת טמפרטורה - עיקרון חשוב למניעה וגדילה של חיידקים, והבטחת איכות המזון.
  • ניקוי כלים וציוד בישול - יש לנקות ולחטא כראוי את כל ציוד הבישול לפני תחילת הכנה כלשהי. בעיקר, ציוד שבא במגע ישיר עם מזון כגון: קרשי חיתוך, סכינים, משטחים, מיקסרים, בלנדרים וכו'. אזורים אלו ידועים כ"בתי אחסון" לסלמונלה ושאר חיידקים ומזיקים מסוכנים, היכולים לגרום למחלות קשות כאשר הם נכנסים למזון.

"עוז בת גלים" מקדמת את התפיסה הכוללנית של בטחון לעולם המזון לאורך שנים. אנחנו מתמחים בפתרונות ניקוי לתעשיית המזון על כל נגזרותיה המגוונים: מטבחים, מסעדות, מפעלי מזון, מפעלי ייצור, מקומות אחסון ואף מרלו"גים גדולים.

אנו מתמחים בפתרונות לתעשיית המזון באפיקים השונים והמגוונים, כמו שואבי אבק מוגני פיצוץ לתעשייה העוסקת בחומרי גלם נפיצים (סוכר, קמח, פולי קפה, חיטה ועוד), שואבים למאפיות לעבודה בטמפרטורות גבוהות, בתי גידול, מקומות אחסון ועוד.

מכונות שטיפה לרצפה המתמודדות בקלות עם משימות ניקיון מורכבות באתגרי שטח שונים, מכונות שטיפה בלחץ, המאפשרות תהליכי עבודה רציפים, בסביבות שחייבות ניקוי וחיטוי לאורך זמן.

כמו כן, אנו מייבאים חומרי ניקוי מגוונים, לכל תעשיית המזון, בעלי תו תקן אירופאי ייחודי לעבודה באזורי מזון, תוך התאמת ציוד הניקוי והחומרים האיכותיים, הבטוחים והחסכוניים ביותר.

לייעוץ והתאמת מכונות שטיפה, שאיה וניקיון התקשרו עכשיו 1-700-701-174 או שלחו מייל.