הנוסחה להצלחת עסק היא ניהול נכון והתייעלות.

ההתייעלות תיעשה על ידי בחירת מכונות שטיפה איכותיות, תחזוקה נכונה וקבועה של המכונות ובחירה נכונה של דיזה למכונת שטיפה. כאשר מדובר על עסק שעיקרו: ניקוי ושטיפה ועסק שמחזיק בסוגים שונים של מכונות שטיפה (לצורך ניקוי שאריות בטון, צבע ופעולות נוספות).

מכונות שטיפה בישראל

בתעשייה קיימים עסקים רבים שמחזיקים מכונות שטיפה וזאת למטרת ניקוי מקצועי ויסודי. הבעיה היא, שעסקים רבים אינם יודעים כיצד לנצל באופן מקסימאלי את היכולות של מכונת השטיפה ובכך הם פוגעים ביעילות של העסק. מסיבה זו, הצעד הראשון של כל בעל עסק שמחזיק במפעלו מכונת שטיפה, הוא לקבל הסבר מקיף לגבי אותה מכונה וזאת על מנת שיוכל לנצל את פונקציות הניקוי בצורה הטובה ביותר. לאחר מכן, יש לוודא שמייעלים את השימוש במכשיר השטיפה על ידי שימוש באותן דיזות המתאימות למכשיר.

דיזות ומכשירי שטיפה

מכונות שטיפה בלחץ מים קרים ו/או חמים נועדו לניקוי וזאת באמצעות פעולות של לחץ וספיקת מים. בקצה כל קנה ישנה דיזה ולכל מטרה ישנה דיזה המתאימה במיוחד לפונקציה זו או אחרת. אספקת הגרניקים נעשית בדרך כלל מהיצרן וזה מספק את המכונה עם דיזת מניפה. במכשירים מסויימים, (המגיעים עם שני קנים כמו מכשיר DIBO 220/22) ישנו קנה נוסף המגיע עם דיזת טורבו.

דיזה טורבו לגרניק

הייעוד של דיזת טורבו הוא למקד את זרם ולחץ המים בנקודה מסוימת ולהסתובב על ידי מערכת פנימית. דבר זה מאפשר “לקלף” משטחים קשים במיוחד כמו: שאריות בטון, פיגומים, קילוף קרמיקות, קילוף צבע, מסטיקים מרצפות ועוד. דיזה מניפה כשמה כן היא, ניתנת לכיוון על ידי המשתמש. אותו המשתמש מתאים את רוחב הניקוי על פי צרכיו (מנקודת ממוקדת ועד למניפה רחבה). המשתמש במכונה יכול אף לשנות את כיוון המניפה ב- 360 מעלות וזאת על פי כיוון הניקוי בו הוא מעוניין. ככל שהמניפה תהיה “סגורה” יותר, לחץ המים יהיה חזק יותר, וההיפך. תמיד יש אפשרות לשלוט ברוחבה של המניפה על ידי פעולות קירוב והרחקה הדיזה למשטח העבודה.

התאמת דיזה למכונת שטיפה והאפשרויות השונות

השלב הראשון והחשוב ביותר (של כל בעל עסק אשר מעוניין לייעל את השימוש במכונות השטיפה של בית העסק) יהיה מורכב מבחירה של דיזות נכונות. בעת הזמנת דיזה למכונת שטיפה, חשוב לציין שני דברים:

  1. מהי הספיקה של מכונת השטיפה הקיימת?
  2. מהו הלחץ של מכונת השטיפה?

דיזה למכונת שטיפה

חשוב לדעת כי יש אפשרות לבחור דיזת מניפה או דיזת טורבו למכונת השטיפה. דיזת טורבו תשמש בעיקר לניקוי חומרים קשים ולכלוך מאסיבי וקשה. דיזת מניפה תשמש לשטיפת שטח רחב והיא מאפשרת עבודה במצב ממוקד או מניפה, שימוש בסבון או בלי סבון ושטיפה של לכלוך נקודתי ללא הצורך בהחלפת דיזה. בנוסף, ישנן דיזות בשילוב צינור ייעודי שיכולות להפוך את מכונת השטיפה למכונה לפריצת סתימות ביוב.

 

באותו נושא