מכונות שטיפה בלחץ הן פתרון ניקוי נפוץ ומתקדם, אשר מתאים למגוון רחב של צרכים. מכשיר שטיפה בלחץ יכול לשמש בתעשייה לצורך ניקוי של מכונות, כלי עבודה, משטחים וכדומה, וגם לשימוש בפרויקטים קטנים ונקודתיים, לשימושים אישיים ועוד. ניתן לבצע את הניקוי באמצעות לחץ המים בלבד, או לשלב גם חומרים פעילים שונים בהתאם לצורך, לסוג הלכלוך ולתכונות של המשטח אותו מנקים.

 

מכונות שטיפה בלחץ ללא חשמל

יש היום בשוק מגוון רחב של מכונות שטיפה בלחץ, המתחלקות למכונות שטיפה בלחץ מים קרים "גרניקים", מכונות קיטור תעשייתיות ומכונות שטיפה בלחץ קיטור, הנבדלות אחת מהשנייה במספר פרמטרים עיקריים כגון עוצמת המנוע, גודל ומשקל המכונה, וכמובן מקור האנרגיה. ישנן מכונות שטיפה אשר ניתן לחבר למקור חשמל, אך פעמים רבות אופציה זו מגבילה מאוד את אופן העבודה, ולעיתים הופכת אותה לבלתי אפשרית. ולצורך כך ישנן אפשרויות נוספות, של מכונות שטיפה המונעות על ידי סולר או על ידי בנזין.

את מכונות השטיפה ניתן למקם בעמדת עבודה קבועה, אך ניתן גם להשתמש בניידות כיתרון משמעותי המרחיב את טווח השימושים. בצורה כזו ניתן לתת מענה הן לניקוי בתוך מבנים סגורים ובאגפים שונים שחשמל מתאים לא בנמצא, והן לציוד הנדסי כבד וחקלאי שנמצא “בשטח” ובכל מקום שלא נמצא חשמל תלת פאזי מתאים.

איזו מכונה כדאי לרכוש?

הבחירה בדגם כזה או אחר של מכונת שטיפה בלחץ תלויה קודם כל בצורך ובאופי השימוש, ולכן חשוב קודם כל לאפיין את הצרכים שלכם בצורה מדויקת. האפשרויות נעות החל מדגמים קטנים ופשוטים המתאימים לשימוש ביתי, למשל לצורך ניקוי הרכב או חלונות הבית, דרך מכשירים מתקדמים יותר עבור בתי עסק שונים ממש לא כי אז משתמשים בחד פאזי, וכלה בציוד תעשייתי רב עוצמה המיועד לניקוי של משטחים נרחבים, או להתמודדות עם לכלוך קשה הדורש לחץ מים גבוה.

אלמנט נוסף הוא ניידות המכונה. ישנן מכונות קטנות וקלות יחסית שניתן להוביל ולשנע אותן ברכבים מסחריים, ולעומת זאת מכונות גדולות ומאסיביות יותר דורשות הובלה באמצעות נגרר ייעודי, וזאת בשל המשקל והמידות החריגות שלהן.

מכשיר שטיפה סולר או מכשיר שטיפה בנזין?

הדגמים השונים של מכונות השטיפה ללא צורך בחשמל מתחלקים בין מכשירים המונעים על ידי סולר או מכשירים המונעים על ידי בנזין. במקרים רבים הבחירה תלויה בעיקר בזמינות של מקור האנרגיה ומחירו, אך כדאי לדעת כי בדגמים המאפשרים שימוש במים חמים ובקיטור, חימום המים מתבצע ע”י סולר בלבד.

שטיפה באמצעות מים קרים או חמים?

האפשרות לשטוף בלחץ באמצעות מים קרים היא האפשרות הנפוצה והזמינה ביותר, מאחר ורוב הדגמים יכולים לספק את האפשרות הזו. פעמים רבות מילוי המכל פשוט ביותר, מאחר וניתן להשתמש במגוון של מקורות מים ביניהם ברזים, מכלי אגירה, משאיות וכדומה.

בעוד שטיפה בלחץ במים קרים מתאימה למגוון רחב של אפשרויות, ישנם מקרים ספציפיים שבהם יש צורך דווקא בשטיפה באמצעות מים חמים או קיטור. לרוב מדובר בניקוי של כתמים קשים או חיטוי משטחי עבודה או ייצור, כמו כתמי שמן במוסכים ומפעלים. חביות יין ושמן מפעלי מזון וכו טמפרטורת המים מסייעת להמסת הלכלוך וסילוקו, ומאפשרת גם חיטוי של האזור – למשל באזור ייצור הדורש סביבה סטרילית ונקייה מחיידקים. על מנת לקבל את טמפרטורת המים הרצויה, מכונת השטיפה צריכה לחמם את המים נוסף על הזרקתם בלחץ.

אלמנט הוויסות של הטמפרטורה דורש חלק נוסף, ולכן חשוב לדעת כי כאשר רוכשים מכונת שטיפה בלחץ באמצעות מים קרים – המנגנון הנ”ל אינו קיים בה, ולכן היא אינה יכולה לספק מים חמים. לעומת זאת, ברוב הדגמים של מכונות שטיפה באמצעות מים חמים מותקן מנגנון נוסף – דוד הרתחה, אשר מאפשר לחמם את המין ולווסת את טמפרטורת המים. ניתן לעבוד עם מים קרים, או לבחור דרגות חימום שונות. לרוב הטמפרטורה המקסימלית היא 150 מעלות.

לייעוץ ורכישת מכונת שטיפה בלחץ ללא חשמל צרו קשר עם המומחים של עוז בת גלים 1-700-701-174

באותו נושא