היגיינה, ניקיון וחיטוי הם הדרכים המרכזיות לבניית יחסי אמון בין הלקוחות והעובדים, לבין המקומות שהם קונים או צורכים מזון.

כדי לשמור על אמון הלקוחות באופן כללי ובתעשיית המזון בפרט, יש להתייחס לשמירה על הניקיון באמצעות שלושה אבני דרך: מידע מקצועי, תכנון וציוד מקצועי ייעודי. כדי שתהיה בידך התמונה הכללית, הכנו שאלון קצר וממוקד, שיעזור לתכנן את פעילות הניקיון, יאבחן את הקשיים המרכזיים, ויאפשר הכנת תוכנית ניקיון יעילה, אפקטיבית וחסכונית.

סימון אזורי הניקוי

סמנו את אזורי העבודה. כל אזור עבודה צריך להיות מסווג. ככל שנסווג את אזורי העבודה באופן מפורט, נוכל להתייחס לייחודיות של כל אזור. לדוגמא: האם זהו אזור ייצור, אחסון, העמסה, קירור? מהו סוג הניקוי הדרוש לכל אזור מסווג? כיצד נגיע לרמת חיטוי והיגיינה באופן האופטימלי ביותר והמהיר ביותר.

סוגי המוצרים באזורים השונים

סוגי המוצרים שעובדים איתם באזור המסווג, קובע את סוג וכמות הלכלוך שצריך להתמודד אתו באזורי העבודה. האם אתם מתמודדים עם חלבונים, שומנים, שאריות דם? האם הלכלוך קל להסרה או עיקש ומאתגר? האם העבודה עם המוצרים השונים מחייב לחטא גם את אזורי העבודה והציוד שיש באזור זה? באיזו תדירות? וכיצד עושים זאת?

הבחנה בין ניקוי וחיטוי

יש חשיבות משמעותית בהבחנה בין ניקוי וחיטוי. ניקוי וחיטוי הם שני תהליכים שונים. ניקוי- מסייע להגביר את האפקטיביות של מאמצי התברואה על ידי הסרת חומר אורגני שנראה לעין על פני השטח. החומר האורגני מהווה כר לגידול חיידקים, ולכן ניקוי תמיד צריך להיעשות קודם.

פעולת החיטוי שמתבצעת לאחר הניקוי, מפחית את מספר החיידקים והמיקרואורגניזם, לרמות הנחשבות בטוחות לבריאות האדם.
היכן צריך להקפיד על ניקוי? באיזה אזורים קיימת חובת חיטוי? באיזו תדירות?

איך מתקיימת הפעילות באזורים המסווגים השונים?

האם יש אזורים שהייצור עובד 24/7? האם רוב הפעילות מתבצעת בשעת הבוקר או לאורך כל היום? כמה זמן פנוי נשאר לניקיון? האם צריך לנקות לאחר כל פעילות יצור (לאחר כל אצווה)? או שצריכה להתקיים פעילות בתדירות שונה.

איך אתה מנקה את אזורי העבודה שלך?

האם צריך עובדים ייחודים רק לניקיון? האם יש צוותי ניקיון זמינים? האם צריך להשתמש בכוח אדם פנימי? או להשתמש בעובדים ממקורות חוץ?

איזה מתקנים צריך לנקות?

איזה מתקנים קיימים באזורי העבודה? מה צריך לנקות? באיזה תדירות? האם יש עמדות מים שאפשר להשתמש בהם כדי לנקות? האם יש נקודות שאפשר יהיה לחבר להם מכונות שטיפה בלחץ או קיטוריות, במידה ויש צורך.

היכן ניתן לאחסן את הכימיקלים, את ציוד הניקוי כדי שיהיה זמין ונוח לצוותי הניקוי?

לאחר שבחנתם את השאלות הללו, תוכלו לשרטט מפה עם הצרכים המשמעותיים לשמירה על בטחון הבריאות, הלקוחות והעובדים.

היועצים המנוסים של "עוז הבת גלים" ישמחו לענות על כל שאלה או צורך, על מנת לוודא שאתם תתפנו לעבודה השוטפת והאינטנסיבית. תוך הקפדה על יעילות, אפקטיביות וחיסכון ניכר בזמן עבודה ובעלויות נוספות. יש לנו מגוון של ציוד ניקוי המותאם לתעשיית המזון, עם כל האישורים הרגולטוריים של האיחוד האירופי. מכשירי שטיפה בלחץ, מכונות קיטור, מכונות שטיפה לרצפה, שואבי אבק ייחודיים עם מגוון רחב של אביזרים וכימיקלים מגוונים.

אנו בעוז בת גלים נשמח לייעץ ולסייע לכם. מוזמנים לכתוב לנו, להתקשר 1-700-701-174 או פשוט לשלוח וואטסאפ.

עוד באותו הנושא: חשיבות ההיגיינה ובטיחות במזון